(RE)Daţi-mi fasolele… (part 2)

Scriam odinioară, în cadrul articolului „Daţi-mi fasolele…” despre faptul că din păcate nu mai am încredere în rectorul USM, Ghiorghe Ciocanu. Pentru că promite şi nu face, „şi de ce ne mai trebuie rector – dacă nu îşi îndeplineşte cel puţin cuvîntul, dacă nu misiunea…”

Ceva mai nou… Îl încep a crede.., de azi… la amiază.., după vizita domnului Marian Lupu.

Pentru conformitate – La data de 10 februarie 2009, Preşedintele Parlamentului Marian Lupu, a săvîrşit o întîlnire cu Senatorii Universităţii de Stat (şi de Şezut) din Moldova. Înainte de aceasta dumnealui împreună cu rectorul USM, a vizitat „Centrul pentru Studenţi cu Dizabilităţi de Vedere”, „Centrul de Educare în Matematică şi Informatică”, precum şi cantina USM, din strada Puşkin.

Şi după cum spuneam, încep să-mi recapăt încrederea după vizita d-lui Lupu… Fiind la conferinţa de evaluare a celor văzute de speaker, am avut tupeul să mă ridic în picioare şi să adresez aceeaşi întrebare ce am adresat-o şi la alegerea rectorului. Ei bine, am reformulat-o puţin, adaptînd-o la realităţile zilei şi a sunat cam aşa:

– Domnule Lupu, dvs. aţi vizitat cantina din strada Puşkin, dar ce-aţi vizitat: Edificiul?… Monumentul?… sau cantina ca atare. Pentru că noi nu avem cantină deja de vreo 9 luni, din mai anul trecut. Şi i-am început a spune despre deschiderea oficială a cantinei din data de 29 decembrie 2008 şi promisiunea de funcţionare în mod regulat deja din semestrul doi. Pentru orice eventualitate am ridicat şi întrebarea pragului defunct. Plus că i-am mai sugerat să se coboare la bufetul din subsolul blocului central, ca să poată vedea dura realitate.

Era ultima întrebare, cea care din start a fost interzisă de rector, cred că, să nu-l obosesc pe musafir scoţînd tot gunoiul din casă, dar totuşi am insitat. Am fost ascultat diplomatic, cu mici încruntări de frunte, după care rectorul s-a simţit obligat (moral) să se ridice în picioare pentru a pune punctele pe i.

A lămurit tuturor, şi în special mie, că într-adevăr cantina s-a deschis la acea dată (oficial), dar s-a deschis cu veselă împrumutată, şi din cauza neajunsurilor financiare nu este posibil să se procure altă veselă. Iar cantina se va deschide pe data de 10 martie (în exact o lună, zi de marţi – zi grea).

Iarăşi am intervenit cu un: ei bine, dar pentru a trece pragul nou, am nevoie de papuci împrumutaţi!?

Din nou îndreptăţiri şi promisiuni de a deschide acea intrare cum se încălzeşte afară.

Musafirul privea nedumerit, întrebînd despre ce prag vorbesc, iar cînd a aflat s-a îndreptăţit şi el că nu cunoaşte problema şi că intrase prin curte, nuştiu pe unde, din partea cantinei (personal nu cunosc nici o intrare pe acolo, sau poate că este, dar e secretă şi se deschide la fel, doar la ocazii speciale), dar a promis că dacă rectorul zice că cantina (cacofonie necesară) se va deschide la 10 martie, atunci se va deschide (пацан сказал – пацан сделал).

De asta şi zic: încep a-l crede, sau cred pentru că a pus cuvînt pentru el însăşi Oaspetele de Onoare, speaker-ul Marian Lupu. Şi nu că aş avea mare încredere în actuala guvernare, dar 10 martie e pînă la alegeri, iar pînă-n a cincea zi de aprilie ei vor face tot – doar să fie credibili.

Etichete: , , ,

2 răspunsuri to “(RE)Daţi-mi fasolele… (part 2)”

  1. Adrian Says:

    Ramanem cu gandul la fasole…si nu cred ca se va schimba ceva…chiar daca suntem in prag de alegeri..pur si simplu studentii nu sunt targetul comunisitilor…studentii de mult i-au trimis pe toti in analele istoriei..si o cantina nu poate schimba asta..poon pariu ca nici nu-si vor osteni capshoarele luminate sa-si aduca aminte despre cantina din pushkin…si nici dupa asta oricine ar cashtiga alegerile nu-si va bate capul..caci max, suntem niste nimeni care pleaca oriunde…

    Apreciază

  2. vitalie Says:

    max, fasole studentesti (mult mai ieftine si mai bune) gasesti la cantina Divertis, aia de langa Curtea Suprema de Justitie. nu mergeam la Cantina USM inainte, si nu cred ca o sa merg in curand – atat imi displac preturile plus calitatea mancarii acolo…
    apoi, cu intrarea aia oficiala e o problema mai veche ce tine de niste metehne gospodaresti moldovene – pentru oaspeti inalti totul, pentru restul -nica… daca te uiti atent, vei vedea ca teracota din care sunt facute scarile e din aia care se pune in interior – deci in caz ca se deschide, se roade in 3-4 zile…si asa vantul o termina de stricat…
    e alta problema, legata tot de intrari, cea a ascensorului…adica a absentei lui si nu se autosesizeaza nici un sindicat studentesc, nimeni…tacere, si sunt multi indiviiz cu deficienta locomotorie, apoi cadre didactice in varsta…
    cat despre starea subsolurilor -despre ea nimic. e boala USM, in blocul 5 e la fel, subsolul e plin de mucegai si gunoaie…am inteles ca sunt birouri mari in subsol, mi-a placea sa facem acolo ceva sedinte ale unor cercuri studentesti, o cafenea studenteasca acatarii etc… dar asta nu se face in 2 zile..trebuie rabdare si moartea sa-si mai faca treaba ei, plus trezirea mintilor din morti…:)

    Apreciază

Lasă un răspuns

