Nu dă Doamne… ca la noi la USM

E deja 5 martie, dar totuşi ţin să încep cu: „A venit primăvara”, „în sfîrşit” sau „iarăşi” (depinde de om), dar a sosit. Pentru mine, spre exemplu, e „iarăşi” pentru că sînt un pic mai altfel de la natură. Nuştiu de ce, dar în fiece sfîrşit de iarnă şi respectiv început de primăvară am de suferit o criză, de idei, de gînduri, de acţiune… An de an între 14 feb. şi 8 mar. trec printr-o depresie nelămurită, înţeleasă nici măcar de mine. Poate că văd cum se renaşte tot, iar eu tot pe loc…

1062358926Chiar ieri, la adunarea Senatului Studenţesc, atunci cînd ni s-a lămurit cum să ne comportăm cu liceenii veniţi din toate colţurile ţărişoarei „Rep. of Moldova” la „Ziua Uşilor Deschise”, am început a tot întreba; dar ce să fac atunci cînd…?; cum să procedez în caz de…?, şi auzind răspunsurile adăugam: dar în realitate e cu totul altceva; care muzeu cînd nu l-am văzut niciodată…?; şi în fine: ce fel de cantină…? MUZEUL CANTINEI USM???

Mi s-a dat de înţeles că sînt un nihilist fără precedente, că tot ceea ce văd, aud, miros – e pocit, asurzeşte şi miroase urît, plus că mi-au pregătit ecuson cu numele de familie PULBERE, iar eu m-am revoltat că sînt PULBER, doar nu zic GHEORGHE CIOCANA? Mi s-a mai spus că nici a (mă)  revolta frumos nu pot. 

Dar nu e aşa, pentru că doar încerc să atrag atenţia asupra unor aspecte ce se vor lăsate în pace, ce pretind la imunitate (parlamentară, bunăoară). Adică dacă vreau cantină, înseamnă că vreau şi să mai gust din ea, deşi mi se cerea să spun vizitatorilor (pre-studenţilor) că temporar cantina se află în reparaţie – normal nu? temporar de vreo 9 luni. Ştiaţi oare că copii se nasc din motive de abţinere temporară de sex?

Deşi mi s-a promis că se deschide cantina pentru o zi, pentru că-i „Ziua Uşilor Deschise”, fără ca să lucreze – azi am găsit’o închisă, aşa şi nu s-a mai deschis. Atunci de ce să nu mă revolt, am să fac asta şi la următoarea adunare a Senatului, pentru că nu se mai poate. Mai înainte mi s-a promis să deschidă intrarea de cum se face cald – nu s-a făcut, deşi am avut vreo trei zile calde şi însorite, acum cantina… Da cît se poate?

Mai văd ce se face marţi, am trimis anunţ pe www.agenda.md că deschidem cantina din strada Puşkin 1, la 10 martie (e promisiunea Rectorului, promisiune publică de altfel) şi dacă n-o deschide va fi tot din prostia şi în detrimentul lui. Că doar n-o să mă deie afară din USM pentru libertatea de opinie şi exprimare, protejată prin „Constituţia RM” articolul 32? Pentru că-i an electoral şi nu cred că ar vrea să vadă toate partidele şi partiduţele scandînd vrem cantină (europeană), stop 9 luni de reparaţie şi perestroikă, verde pentru borş cu fasole sau ceva de acest tip.

Iarăşi nihilism – Prag de milioane (între 5 şi 7%) cu posibilitate relativă de intrare. Poţi să intri, dar poţi să zbori prin norii de fum. Poate e timpul să mă adresez Medicilor fără Frontiere? De ce să pregătim tuberculoznici la USM? Nu în zadar citisem într-o carte de aforisme că 18 ani se întîmplă doar o dată în viaţă, iar 81 – şi mai rar…

Sau să tac, să mai aştept, iar peste vreo trei ani să încerc să deschid o facultate de „Înmormîntări şi Servicii Funerare” (†)? Cu atît mai mult că: viaţa e cea mai periculoasă profesie pentru că 100% din trăitori mor, iar studenţii vor fi şi potenţialii clienţi. Mai gîndesc şi vreo patru specialităţi ce să cultive Bocitori, Coronari, Designeri de Sicriu, Şoferi de ZIL, Trompetişti etc. Sau negativismul (şi chiar pe alocuri pesimismul) ăsta nu e aşa de rău? Că doar nu scria aiurea la „uşile deschise” de azi pe un pliant „Începe cariera la USM”… Deşi eu i-aş spune mai sugestiv: USM – ţi-o faci cu mîna ta… / USM îţi dă familie, iar căminul copii… / (nu sînt ideile mele, le-am împrumutat de la nişte colegi).

Parcă am finisat aici… Nu mi-e nici mai uşor, nici mai greu – e tot aşa, şi cel mai grav că aşa şi o să fie, nimic n-o să se schimbe. Pentru că strigătele studenţilor sînt mute, avem nevoie de acţiuni ce să spargă timpanele.

Etichete: , , , , ,

7 răspunsuri to “Nu dă Doamne… ca la noi la USM”

  1. lenuta Says:

    vorbeam noi odata, numai ca atunci revoltata eram mai mult eu, am propus o revolutie si miai spus ca am scoate astfel gunoiul din casa.acum ceai facut? sa stii ca imi place articolul pentru ca e mai bine sa-l scoatem din casa decit sa ne sufoce,mai bine ne revoltam decit sa lasam prostia sa ne inghita.
    apropo: daca va fi cumva necesar sa scandam:”vrem cantină (europeană), stop 9 luni de reparaţie şi perestroikă, verde pentru borş cu fasole sau ceva de acest tip.” –vin! (imi place ideea). succes!

    Apreciază

  2. pulbermax Says:

    Ok, skandam in doi – in caz ca mai multi nu vin, desi vreo trei-patru mai string eu. Ia miting o sa mai fie… Nustiu de secere, dar Ciocanu trebuie de coborit de pe tron. Doar ca in ziua de azi nimeni nu sckimba nimik, nici macar prin mitinguri.

    Apreciază

  3. irka)) Says:

    MAX, VIN SHI EO!!!
    shi nu pt ka mi’ash face griji pt viitorul meu (ma refer shi la faza ku „De ce să pregătim tuberculoznici la USM?”), dar mai mult din solidaritate!!!
    ok, cu referire la articol…
    hm, am primit o mare placere citindu’l.. serios… nu e kiar normala reaktsia mea (pt in artikol nu gaseshti lukruri kare sa te bukure, la propriu vorbind), dar, intr’adevar, mi’a placoot..
    probabil, e pt ka eu am interpretat prin propria prisma postul shi i’am apreciat mai mult valoarea artistika… =]
    once again.. mi’a plakut!
    mai ashtept artikole in kare sa gasesk atat concentrare de energie shi emotsii!!
    😉

    Apreciază

  4. Cristi Says:

    Bai Max,daca ai venit la psiholog sau la psih analiz, iti pare ca esti cel mai gruzit,uite imprejur mor cani,motani, francezi!!!
    Eu ma inscriu la FF la specialitatea coronar si sofer de zil,senea stie de ce coronar,mai am practica!!!
    Asa e paradoxul moldovenesc!!vezi sa nu ajungi in sicriul designerit alaturi de o cruce coronata,dus cu zilul de bocitori!!

    Apreciază

  5. angela Says:

    cu vreo 8 ani in urma, in fata USM era o sculptura cu Pegas. de bronz. in perioada aceea metalul era la mare cautare si shineva o decis ca ii trebe! deci a furat-o. de atunci s-au inhis portile 🙂

    nu revolta deranjeaza Max, maniera in care te revolti. socrate era un tip foarte direct si sincer. dar ironic. poate merita sa incerci.

    cat despre cantina. si eu astept sa se deschida.

    si daca deschizi facultatea noua, imi dai si mie sa predau ceva acolo, de ex. Fenomenologia bocitului sau hermeneutica franatului. sau a franelor.

    despre starea ta. daca ai fi trait pe langa 1917, ai fi fost in frunte. 🙂

    bafta

    Apreciază

  6. dorel curtescu Says:

    ceea ce deranjeaza, cu adevarat, dupa parerea mea, este atunci cand la aceasta riposta/revolta (chiar daca ea n-ar fi „corecta” ) cineva incepe sa rada.
    atunci, cand se intreaba pe un ton calm, inainte de alegerea rectorului: de ce nu functioneaza cantina si de ce intrarea de la catul 2 e intrare doar cand vine dl Voronin, la care un intreg senat de profesori/academici/doctori rad. viitorul rector zambeste, rugand audienta sa-si pastreze calmul budist: „aveţi puţintică răbdare!”(c) Trahanache.
    la o intalnire cu preseditele parlamentului se reformuleaza intrebarea (apropo, era si ironie pe-alocuri) – si din nou, toti rad. iar peste o saptamana, la o alta sedinta a senatului, rectorul spune ca „studentul cutare avea perfecta dreptate …”, la care multimea face o fizionomie acra. si asta, deranjeaza, mult.

    care sunt regulile jocului? incercam o tentativa de-a ridica din mocirla orce structura studenteasca, care ar reflecta problemele existente, iar mesajul este ignorat. wtf?

    Apreciază

  7. vitalie Says:

    Dorel, in cazul institutiilor mari si greoaie precum USM, nu conteaza ideea in sine, ci cine anume o lanseaza… asta se refera la inovatii, critici, sugestii…

    Apreciază

Lasă un răspuns

