Un amic de-al lui Robinson Crusoe…

Dacă te apropii de un om care doarme şi îi strigi din toată puterea: „Treisprezece!”, el se va trezi brusc şi se va uita speriat în jur. Aceasta demonstrează, încă o dată, forţa magică a cifrei treisprezece. („Aforisme. Hazlii şi nu prea”)

13Astăzi am avut o zi ciudată, sau cel puţin un pic mai neobişnuită, pentru că deşi, aseară, mă culcasem ca de obicei, la două, de dimineaţă nicidecum nu mă puteam trezi. Am fost nevoit să deschid pentru o clipă ochii la ora 6:45, să deconectez deşteptătorul, să-l reprogramez la 7:20 – şi toate eforturile doar pentru a putea dormi încă 35 de minute.

La 7:20, sculat, dar nu trezit, pentru că mai dormeam în mine, am fost nevoit să-mi fac repejor procedurile şi să plec la Universitate, astfel am rămas fără ceai.

La Universitate, mai breaz un pic, o altă năpastă – obiect şi lector nou. Obiectul „stasiologia” şi încă două ore la rînd… „– Ce-o mai fi şi stasiologia asta???” (mă-ntrebam filosofic) şi lector cam straniu, adică cum… prea glumeţ… Rar aşa lectori puşi pe glume. „Să ne aibă de proşti, sau aşa-i e feleşagul?” – încă o întrebare ce mă chinuia. Cum n-ar fi, toţi zîmbeau, şi numai eu încercam să fac mutră de om serios.

Aici încă una, „colac peste pupăză”. Tocmai a luat sfîrşit prima pereche, ies din aulă cu trupul, gîndul fiindu-mi deja în misiune la bufet, în rînd după ceai şi pateu, sună telefonul. Ridic, secretara de la decanat mă invită s-o vizitez. „– Ok, merg la ea, după care – la ceai.

Intru în decanat. „– Sa întîmplat ceva?„, răspuns: intră la domnul Decan…

– Bună ziua, domnule Decan, m-aţi chemat?

„- Da, ia loc”. Şi mă ia la întrebări: „de ce nu apare „Coridorul”?”, „de ce nu mă ţin de promisiunea de a edita ziarul („Coridor”)?” Şi altele ce ţin de problematică. Ca de obicei, am început a lămuri că jurnalismul presupune lucru de echipă, şi deoarece nimeni nu scrie, respectiv, nici eu nu pot edita ziarul. etc.

Ok, s-a trecut. Aici Decanul, domnul Constantin Marin, îmi spune că şi rectorul vrea să mă vadă. „Naţi-o bună, încă una pe capul meu„. Îl contactează şi mă anunţă că sîntem aşteptaţi.

Coborîm la rector. Intrăm, fără rînd, deşi mai era aşteptat de cineva, luăm loc şi…, deja Rectorul, mă ia la interogat (lights). Dacă eu, student la USM, am ceva împotriva rectorului Ciocanu, sau a cetăţeanului Ciocanu? Am răspuns că mai mult a rectorului… deşi îmi venise-n cap a zice că nu-mi prea place familia… prea simbolică… actualei guvernări… Am tăcut, totuşi nu ştiam, e pus şi el pe glume, sau vorbeşte serios?

Pînă la urmă am aflat că sînt chemat din cauza ştirii de pe Jurnal (http://www.jurnaltv.md/index.php?article=1619), cu privire la deschiderea cantinei, în special sintagma vorbe goale. Mai în glumă, mai în serios, ne-am lămurit şi cu asta. Plus că am primit o sumedenie de argumente care, recunosc, nu le-am cunoscut. Adică nişte contracte, condiţiile căruia nu au fost pe deplin respectate, de asta s-au prelungit termenii şi a apărut întîrzierea dată. Că sistemul e corupt şi toţi aşteaptă mită, că una, că alta… Treacă-se, meargă-se… Chiar şi şefa cantinei a fost contactată pentru a spune totuşi cînd deschidem cantina?

Ca prin minune, şefa tocmai era în drum spre rector, astfel că, în mai puţin de două minute, am auzit şi relatarea ei. (Vă spun pe secret, că marţi se deschide, doar că nu s-a spus care marţi, deşi eu am înţeles că pe 17 martie. Să sperăm!!!)

Într-o glumă chiar mi s-a propus cabinet aparte la cantină, deşi eu, de asemenea în glumă, am cerut să mi se facă „carnet de reduceri”

În cadrul discuţiilor s-a ajuns şi la intrarea ceea (pragul european), care – deja puţin dărîmat (deşi nu a funcţionat niciodată), fiindcă a fost construit, de o oarecare firmă, nu chiar după cele mai europene standarde – are să se deschidă de cum se face temperatura pozitivă.

Ca să nu tac, am zis: „avem zero grade noaptea” (oare zero, are calificativul plus (+), sau minus (-)? Trebuie să întreb de amicii mei de la filosofie), dar rectorul a fost precaut şi nu a mai dat nici o dată concretă.

De bine de rău, după o discuţie de vreo 50 de minute, am fost nevoiţi să ne despărţim. Ne-am strîns mîna unul altuia în semn de prietenie şi bună-nţelegere, ne-am zîmbit politicos, şi adio!

După ore, pe la 11:10, pentru că am avut doar stasiologiile, îmi amintesc să întreb o profă despre un studiu de caz cu privire la un oarecare discurs, în care să demonstrez aspectele manipulării şi ale persuadării dacă ele persistă acolo. Adică, mă interesa mai mult data limită de prezentare a studiului. S-a dovedit că data limită era peste o oră şi 20 de minute, ora 12:30. Mai bine nici nu întrebam, cum n-ai da, două pagini. „– Fie ce-o fi!!!

Ei, zic, oricum dacă tot nimic n-a mers, măcar interviul, ce trebuie să-l prezint petru ziua de marţi să-l realizez, plus că deja ieri formulasem întrebările. Am mers la persoana politică, ce aveam s-o intervievez şi n-am găsit-o. Da, cum s-o găseşti în plină campanie electorală?! Cel puţin i-am dat întrebările unui funcţioar de acolo, mi-a reuşit ceva. Văd deja ulterior ce răspunsuri primesc şi dacă le primesc în genere.

Tocmai seara, în duş, mi-am dat seama că azi e Vineri 13 – zi de ghinion. Nu am strigat „Evrica”, dar mi-a stat un pic mai uşor… Pentru că toate nereuşitele şi neplăcerile sînt din cauza ei, zilei de vineri 13… sau cel puţin mă pot consola cu gîndul că cineva poartă vină de încă o zi irosită…

Etichete: , ,

8 răspunsuri to “Un amic de-al lui Robinson Crusoe…”

  1. irka2stardust Says:

    hm… Max, te invidiez ca ai avut parte de o astfel de zi)))
    tensionata, plina de evenimente, fierbinte, rece, nebuna, flamanda, cu sau fara ceai… uhhh…
    kair kand e totul bine nu e prea.. bine) ka e kam monoton..

    Apreciază

  2. irka2stardust Says:

    p.s.: nu shtie administratsia ta de blogul tau, ka te kemau ceva mai devreme shi itsi ziceau ceva „noutatsi” mai fierbintsi ))))))

    Apreciază

  3. irka2stardust Says:

    p.p.s.: shi iarashi atu’ul asta al tau de a skrie.. impresionant shi captivant)

    Apreciază

  4. bouffaite Says:

    uite ca vinerea 13 nu-i atit de rea precum pare,tu stiai ca serviciile secrete nu dorm, in plus, si unele articole,declaratii de ale tale au avut drept scop de a-ti aduce pe cap astfel de evenimente. dar macar e bine ca au dat rezultate, acum cineva iti da explicatii: ce,cum si cind.bucura-te,macar puteai sa ai cabinet in cantina,sau, nici nu stii cum, obtii acel mult rivnit ‘carnet de reduceri’ (cel putin chestia cu cabinetul a parut a fi o aluzie ‘grasa’ ).tine-o tot asa, si devii om mare,fii tare si ‘rupe-i’ pe toti!
    bafta

    Apreciază

  5. pulbermax Says:

    Irka, atuul asta de a scrie „impresionant si captivant” – este o metoda de a prezenta totul cu lux de amanunte. Monoton, si greu atunci cind scrii – pentru ca detaliile nu vin una dupa alta in minte, dar usor si interesant intr-un final, atunci cind citesti…
    bouffaite, carnetul ar fi ceva, dar toate rascoalele nu le-am facut pentru careva avantaje sau facilitati, de fapt nici nu prea stiu de ce le-am facut si ce voi avea din asta… Cert este ca am fost luat in seama, iar mai apoi vad. Vom trai si vom vedea…
    Numai bine

    Apreciază

  6. irka2stardust Says:

    o fi shi luxul de amanunte de care vorbeşti tu, da’ eu la altceva mă refeream.. =)
    mie’mi place CUM tu scrii… şi când spun „cum”, am în vedere „cum” = ))) nu aş putea enumera ce ANUME mă captivează, dar e ceva ordinea cuvintelor, în topica frazelor, probabil..
    ^_^.. okay, nu zic prea multe, că o sa-ţi creasă urechile =]]]]]]

    Apreciază

  7. vitalie Says:

    ce-ar fi rectorul sa puna un anunt pe site-ul USM unde anunta detaliile nedeschiderii cantinei, desi a fost inaugurata de vreo 3 ori, cat si despre restul. de ce rectorul nu ar scrie scrisori cum o fac rectorii altor universitati? vezi aici cum e in USA: http://ionmarandici.blogspot.com/2008/09/de-ce-rectorul-universitatii-de-stat-nu.html

    Apreciază

  8. pulbermax Says:

    Vitalie, care anunt??? cind site-ul universitatii practic nu se up-dateaza deloc. Intr-o zi am intrat la compartimentul senat, pentru ca fac parte si am dorit sa vad cum sint scris/prezentat, si ce-ti pare ca am vazut… mebrii seatului din (presupun) anul trecut, unde pina si rectorul este prezentat ca interimar, iar de atunci nici o schimbare. Intr-adevar nu se ocupa de asta rectorul personal, dar in alte parti sint persoane ce se ocupa de reinoirea site-urilor – lucru ce ar putea fi efectuat de studetii/lectorii/decanul de la Matematica si Informatica, este necesar doar ca rectorul/prorectorul/administratia sa elaboreze textele cu regularitate, lucru care din pacate nu se executa.
    Mai avem pina la UE si civilizatie o coada groasa de sapa, care inca nu s-a rupt…

    Apreciază

Lasă un răspuns

