Dialog continuu (tabletă)

Dimineaţa zilei de miercuri, 28 octombrie. Hotelul Jolly Alon din capitală. Una din sălile de la parter, sală de lux, cu fereastra spre Parlamentul RM. Întîlnirea dintre Voronin, Lupu, Tcaciuk şi Diacov. Sună telefonul… Vladimir Voronin ridică receptorul… – Alo şefu’, iaca ii o venit, -iam controlat de arme şi muniţii. Să le dau drumu’?… A bun, iaca deamu ii sî sui… Vladimir Voronin (VV) – Iaca Marcuşa, deamu poate az’ am să reşim soarta ţării… Marc Tcaciuk (MT) – Idi znai cito u nih na ume, no kak govoritsya „Sănătate de-ar fi”… VV – Văd cî tu deam înveţ limba omeneascî, sănătate vre el. Eu iaca nu mai vreu nicî, numa’ sî şiu încî vreo 8 ani în creslî, şi deamu pot sî mor… Pîntru tini mă stărui… MT – Rano eşeo, rano de murit… Pe uşă intră Dumitru Diacov (DD) şi uşor aplecat (deoarece uşa e cam mică), Marian Lupu (ML)… MT – Devuşca, sdelai nam po cofeicu, da po crepce. Da, skajite, u vas wi-fi esti? – Dobrîi deni dorogie gosti, ne slişcom li rano mî vas razbudili? ML – Ţara se află într-o situaţie complicată. Nu avem timp de dormit. Războiul politic trebuie oprit! MT – O, kak horoşo scazal, kak v tom filime „Ne vremea spati, voina nînce, vot zaconcitsa voina, togda vse spati budem”. VV – Staţ jios, parcă sînteţ nişti copchii. Tu Marcuşa de-am cu tătu… Bună ziua dom’ Dmitru. DD – Noroc. VV – Băi, voi ne-aţ scris scrisoare, voi aţ vrut sî vorghiţ, da sînguri întîrzîeţ. Noi deamu vreo şinşi minuti stăm. ML – Da, rugăm să fim iertaţi, ne-am întîlnit cu domnul Diacov la sediu, am mai schimbat o vorbă. Ne iertaţi vă rog. DD – Măi oameni buni, trebuie să facem ceva. Ţara arde, da baba se chiaptănă! De asta şi v-am scris. Hai să rezolvăm ceva. Hai să alegem un preşedinte, hai să începem a lucra. Vladimir Nicolaevici, noi ieri am vorbit pe skype cu Tcaciuk şi el o spus că s-ar negocia. VV – Dipindi. Eu scrisoarea voastrî n-am citit-o, da dacă iar cu deaiestea, cum îni scrisî Ţurcan, ap niş n-avem dispri şi vorghi. Dacă vreţ’ sî avem preşădinti, ap ascultaţi şi spuni Marcuşa… MT – Ia skaju na rum… moldavskom citob vse ponyali. PCRM-ul nostru vă propune să facem levo-berejnîi alians. Adică noi plius voi. „Să creştem împreună!” sau „Împreună pentru Maldova”… VV – Caroci, văd cî Marcuşa-i cam ruşînos az’ Predlojenia noastră care-i?. Iaca voi amîndoi spikeri, aţi fost? Aţi fost! Iaca eu preşedinte am fost? Am fost! Şi spiker am fost oleacî. Eu deamu m-am saturat, da voi sînteţ încî tineri, isciucaya pe Diacov kaneşna. Lupu, tu vrei sî ti punem preşădinti? ML – Între noi vorbind, vreu desigur. VV – Ap iaca vez’ că şi Marcuşa s-o saturat sî şadî-n umbrî. Vii la noi, ti alejem, da împreunî, îl dăm pi Ghimpu afarî şî-l punem pe Tcaciuk. Ni-e nu-ni trebui nicî, vreu somn şî paşi-n creslî, da cînd deam Nagacevshi sau Godea, careva, a sî ţîpi mai tari cu drepturli omului, cu altşeva, Marcuşa sî li-nchidî micrfonu, ca-s nu ma trezascî. MT – Oameni buni, smotriu na twettere, jurnalistî uznali cito mî sdesi… Voronin scoate din buzunar telefonul: – Joric, şi-i acolo afarî, şineva zişi cî stau jurnalişti. Vocea din telefon: – Da şefu’, stau vreo doi, da văd că tot îs mai mulţi şi mai mulţi… VV – Caroci ne-o spalit hata. Vseo razbejalisi pe uşa din dos. Da voi gîndîţ-vî… cî Urechean tot aşteaptî şi om zamuti noi şeva cî malo ni pokajetsya… Hai davai, ni mai videm! (to be continued)

Etichete: , , ,

5 răspunsuri to “Dialog continuu (tabletă)”

  1. dorina Says:

    asta e creaţia ta proprie??? că eu nu înţeleg… 😦

    Apreciază

  2. pulbermax Says:

    nu, asta e un fragment decriptat din cutia neagra a hotelului… 🙂

    Apreciază

  3. maiavisterniceanu Says:

    Very nice, chiar super… Si deci cind va fi continuarea, sau cind va avea loc a II-a intilnire cu ciuvacii comunisti :-d

    Apreciază

  4. Daniela Erhan Says:

    tu maia nu-i numi pe comunisti ciuvaci ca o sa se supere 🙂

    Apreciază

  5. Daniela Erhan Says:

    ups …. am uitat sa zic cine o sa se supere, max…sory 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

