Redactare sau Cenzură… ???

Mai jos dau două ştiri, adică una şi aceiaşi, doar că prima este burtă, iar a doua deja „redactată”… Eu nu zic nimic, dar aş vrea să aflu care este părerea cititorului meu. Deci, întrebarea: Agenţia la care muncesc mă cenzurează???

Chişinăul a îmbăcat haina de sărbătoare

În mun. Chişinău a fost dat start sărbătorilor de iarnă. În seara zilei de ieri, 1 decembrie, în PMAN, a fost aprins iluminatul de sărbătoare sub colindul Cleopatrei Stratan şi a lui Dragoş Boboc în vîrstă de doi ani, fiul lui Valeriu Boboc – victimă a protestelor din 7 aprilie. Pe parcursul întregii luni, dar şi după revelion în PMAN se vor desfăşura concerte, spectacole, dar şi un iarmaroc de Crăciun.

Primarul general al capitalei, Dorin Chirtoacă, a menţionat că şi-ar dori ca inaugurararea pomului de Crăciun şi aprinderea iluminatului de sărbătoare în prima zi de iarnă, să devină o tradiţie, care să fie concentrată nu asupra persoanleor care îl vor ianugura, ci asupra celor ce se vor bucura de el. „Pentru că sărbătorile trebuie să se desfăşoare într-o atmosferă de împăcăciune, ori ultimii doi ani, tocmai sărbătorile au dorit a fi mărul discordiei”.

Bradul inaugurat în PMAN, are o înălţime de circa 20 metri şi a fost procurat de la o familie din raionul Soroca, la solicitarea gospodarului. Deoarece, potrivit edilului, „gospodarul a dorit să-l defrişeze, întrucît îi crea probleme pe lîngă casă ţinînd cont de mărimea lui”. „Preţul bradului este de 10 mii de lei, dar vă asigur că toate cheltuielile, inclusiv iluminatul de sărbătoare, sînt mult mai mici decît a cheltuit Guvernul anul trecut”, a adăugat Chirtoacă.

Chirtoacă a urat tuturor sărbători fericite, linişte, pace în suflet, pregătirea pentru Crăciun, Revelion şi un an mai bun, mai prosper şi mai împăciuitor, în care cu toţii să fim mai uniţi. Deşi au fost invitaţi, liderii partidelor politice parlamentare au lipsit de la eveniment.

În Chişinău a fost dat start sărbătorilor de iarnă

În municipiul Chişinău a fost dat start sărbătorilor de iarnă. În seara zilei de ieri, în Piaţa Marii Adunări Naţionale /PMAN/, au fost aprinse luminile de sărbătoare sub colindul Cleopatrei Stratan şi al lui Dragoş Boboc în vîrstă de doi ani, fiul lui Valeriu Boboc – victimă a protestelor din 7 aprilie. Pe parcursul întregii luni decembrie, dar şi după Revelion, în PMAN se vor desfăşura concerte, spectacole, precum şi un tîrg de Crăciun.

Primarul general al capitalei, Dorin Chirtoacă, a menţionat că şi-ar dori ca inaugurarea pomului de Crăciun şi aprinderea luminilor de sărbătoare în prima zi de iarnă, să devină o tradiţie, care să fie concentrată nu asupra persoanelor care îl vor inaugura, ci asupra celor ce se vor bucura de el.

Bradul inaugurat în PMAN are o înălţime de circa 20 metri şi a fost procurat de la o familie din raionul Soroca, cu 10 mii de lei.

Dorin Chirtoacă a urat tuturor sărbători fericite şi un an mai bun, în care cu toţii să fim mai uniţi.

Etichete: , , ,

8 răspunsuri to “Redactare sau Cenzură… ???”

  1. dorina Says:

    dar tu cum crezi??? e cenzură sau doar redactare??? 😉

    Apreciază

  2. pulbermax Says:

    de fapt am vrut sa aflu parerea dintr-o parte, eu sint parte implicata, astfel ca nu pot fi impartial… clar lucru ca forma pe care am scris-o o consider mai buna, dar redactorul are o alta viziune…

    vreau sa fie privit din prisma obiectiva, de ce mi s-a scos citatul? de ce a fost prescurtat pina la limita? etc.

    Apreciază

  3. dorina Says:

    într-adevăr ţi-au scurtat articolul binişor….. dacă vrei o părere obiectivă… atunci îţi spun că prima variantă e mai „sudată”. în plus, anume aşa am învăţat eu să fac o ştire… citarea sursei e mai reuşită… de asemenea background-ul- mai reuşit… 😛

    Apreciază

  4. maiavisterniceanu Says:

    Max, dupa mine, prima varianta e prea ampla, ceea ce nu e caracteristic pentru o stire…
    Eu cel putin ma bucur ca stirile mele nu sunt redactate asa ;-D
    Oricum esti bravo!

    Apreciază

  5. pulbermax Says:

    Ms, dar am sa-mi permit sa te contrazic. Stirea de agentie trebuie sa fie ampla, pentru ca dintr-o stire de agentie se insipira si ziarele, si radiourile si tvurile, adica toti.

    Nu spun ca toti se inspira de la MOLDPRES, dar oricum, conform teoriei stirea de agentie asa trebuie sa fie.

    Cel putin o data, ProTV-ul mi-a preluat o stire „cuvint in cuvint”, adica si normal, doar ceea ce ii interesa. Era ceva despre postul lor in legatura cu CCA, respectiv NITul sau TV7 care tot erau pomeniti in stirea mea, puteau sa faca si ei cite o stire, luind la rindul lor ceea ce ii intereseaza pe ei…

    Cei drept redactarea la noi e serioasa, si de durata, pentru ca daca eu fac o stire de la un eveniment, ea apare pe site cu vreo ora mai tirziu ca la altii, si nu ca eu as scri-o greu, redactorii nostri dorm. Sau nu da doamne sa scrii o stire cu multe nume straine si denumiri de firme, agentii etc. In legatura cu fiecare subiect te intreaba daca esti sigur ca ai scris corect denumirea, functia numele…

    La voi e mai simplu, dar sorry uneori faci erori grosolane… Acum recent ai scris o stire despre un comunicat al „Termocom” in care se spunea despre faptul ca termocom nu este de acord cu decizia curtii de apel. Nu o sa citez, dar tin minte ca era scris cam asa: „Termocom nu este de acord cu decizia Curtii de Apel Economice (CAE)” … „se mentioneaza intr-un comunicat al interprinderii remis de Unimedia”. Aici volens-nolens mi-a aparut intrebarea de cind voi remiteti comunicate pentru Termocom???*

    Sau mai era o stire cu batrina de 71 violata de junele de 17, tot cu niste greseli, o spun pentru ca am vazut si comunicatul MAI, dar despre asta deja alta data…* 😉

    *sorry daca am fost cam dur…

    Apreciază

  6. victor mosneag Says:

    Max, cum sa-ti spun. Desi sensul a ramsa practic acelasi, a fost scurtata cam prea exagerat. Daca faza de unde a fost cumparat bradul, declarațiile lui chirtoaca cred ca trebuiau date, iar ultima propozitie era inevitabila.
    Daca era un site gen unimedia, sigur lasa ce ai scris tu, doar ca la moldpress, desi am inteles ca s-a schimbat conducerea, si implicit politica, unii oameni cu ideologii comuniste inca au mai ramas…Sper sa se schimbe.

    Apreciază

  7. pulbermax Says:

    Da, ce-i drept nomenclatura persista, dar vreau sa te asigur ca desi s-a schimbat guvernarea, respectiv si politica, la Moldpres nu s-a schimbat nik, doar polii politicii editoriale…

    Adica cum au fost in slavirea guvernarii si a denigrarii sau evitarii opozitiei, asa si au ramas… Vlad Darie, noul meu director, e de la PLDM, respctiv sufla in borsul cui l-au pus… Adica nu pot sa spun ca la nivel de director de departament este spus sa faca palcul guvernarii, dar poate ca oamenii care sint acolo de mai multi ani, se conformeaza deja singuri schimbarii…

    Eu fac stiri de la Primarie si nu prea ma bag in chestii, dar orice stire politica se scrie la noi, vorbesc de Parlament si Guvern, este citita mai intii de seful departamentului stiri… Iac-asa.

    Apreciază

  8. victor mosneag Says:

    Pacat, trist, dar adevarat

    Apreciază

Lasă un răspuns

