Eu la un an de activitate jurnalistică…

„Vin ai noştri, pleac-ai noştri. Noi rămînem…”

Vreau să vă anunţ că astăzi, 8 aprilie 2010, subsemnatul marchează un an de la intrarea în presă. Mai bine-zis, acum exact un an, în cadrul eveniemntelor din aprilie, am devenit reporter la primul meu post de muncă (www.actualpress.md).

Ţin minte , despre angajare discutasem mai înainte, dar nu m-am grăbit pentru că veneau alegerile. Am zis să treacă 5 aprilie ş-apoi angajarea. Gîndeam că o să-mi fie greu din primele zile cu asemenea eveniment. Dar aşa a fost situaţia că m-am pomenit în prima zi de să-mi încep cariera în cea mai grea zi a ţării noastre.

Ca un adevărat jurnalist, din prima zi am stat între Autorităţi şi Popor, pe pragul Guvernului. Pe de o parte Guvern, pe de alta Cetăţeni şi peste tot – poliţie.

Ţin minte mai spre seară mă rugam deja să ia o decizie finală. Devastează sau nu Guvernul, la fel cum au făcut-o cu o zi înainte cu Parlamentul şi Preşidinţia. Cînd îşi făceau cîteun avînt protestatarii şi inima parcă mai altfel mi se zbătea. Am primit şi o sticlă e plastic în frunte, dat fiind că stam la spatele poliţiştilor. Am scăpat ca prin minune de arestări de vreo 3 ori, odată cînd fotografiam cum în spatele Guvernului nişte tineri sînt urcaţi cu deasila într-o dubiţă a poliţiei, a doua cînd am văzut cum alţi tineri sînt tîrîţi din parcul „Aleea Clasicilor” la spatele Guvernului, unde urmau acelaşi traseu, şi a treia, care a fost şi prima, în noaptea de 7 spre 8 aprilie, cînd am părăsit PMAN cu vreo 30 de minute înainte de arestări.

Amintiri am destule, Slavă Domnului. Pe Oleg Brega l-au bătut, atunci cînd eu am văzut cum sînt tîrîţi tinerii din Alee spre Guvern. Eu mi-am sunat şefa, care era şi ea în Piaţă, iar ea nu avea baterii la aparatul foto. Brega era cu ea şi s-a dus să vadă. Aşa şi a primit-o. Urmează să-i dea şi milioanele judecate la CEDO…

De atunci multe s-au schimbat. M-am certat cu cei de la Actual, am fost o lună pe la Info-Prim, am scris ştiri pentru Deca-Press, iar din Octombrie muncesc la Moldpres.

De la o vreme i-am scos M-ul, îi zic Oldpres – pentru că-i conservatoare de tot, e bătrînă ca şi ATEM-ul, predecesorul ei sovietic. Adică cum, conducerea e conservatoare, chiar dacă e Liberal-Democrată, dar eu îmi fac munca aşa cum cred de cuviinţă. De exemplu ca să dau pe post o ştire cu Voronin – în Duminica de Paşte, a trebuit să mă contrez cu redactorul, după care să i-o citesc şefului prin telefon, pentru ca să fie totuşi plasată pe site.     

Nu vreau să întind vorba. Că totuşi schimbări au avut loc: Agenţia Informaţională de Stat „Moldpres” fiind în acea vreme comunistă, a devenit liberal-democrată. Conducerea Statului la fel. Iar eu am schimbat cîteva agenţii şi am mai crescut (sper) în plan profesional. În rest cam pe loc. Şi-mi aduc aici aminte de un caz real, din prima mea zi de muncă.

Păzind pragul Guvernului în calitate de jurnalist, am dat ochii cu un consătean de-al meu. Şi eu şi el sta pe prag, la spatele poliţiştilor. L-am întrebat ce caută acolo, sau de ce nu-i printre protestatari, şi mi-a zis mai printre dinţi că-i de la SIS. Ok! Fie. Fiecare cu munca sa.

Acum cîteva săptămîni. După o zi mai grea de muncă urc în troleibuz şi dau cu ochii de Vitalie – pe post de taxator. Iarăşi îl întreb ce caută prin troleibuze, şi cum a ajuns la taxator. Mi-a zis că s-au schimbat multe. Iar noua conducere a SIS, l-a schimbat şi pe el şi pe încă vreo 25 de colegi de-ai lui. N-au fost demişi printr-o reducere de cadre, au fost schimbaţi cu alţi 25 de colaboratori ai SIS care să pască pe oricine, cine le pare suspect.

„Vin ai noştri, pleac-ai noştri. Noi rămînem tot ca proştii” – vorba cîntecului…

Viaţa continuă, azi voi bea o bere cu ocazia unui an, mîine merg la Bălţi cu Mişa Ghimpu, iar poimîine risc să fiu înlocuit cu oricine cine va fi mai convenabil.

PS: În calitate de cadou al cititorilor mei pentru munca depusă, astăzi acest blog a trecut de 7 000 de vizite. Am 230 de comentarii la activ, 120 de etichete (tag-uri) folosite în 15 categorii şi 87 de posatări. Ce-a mai vizitată zi a fost 2 aprilie curent, cînd m-au vizitat 115 vizitatori unici.

Etichete: , , , , , , , ,

4 răspunsuri to “Eu la un an de activitate jurnalistică…”

  1. Iurie Sanduta Says:

    Imi aduc aminte, pe 8 ap 09, te-am intilnit in fata Presedenntiei, imi spuneai ca deja lucrezi p/n noul tau job . . .

    bv forta in continuare

    Apreciază

  2. olgastratulat Says:

    îmi place!
    😀 şi ce scrii şi comenturile! o sa dau materialele tale ca exemplu pentru jurnaliştii bălţeni! (căci cam şchiopătează toţi)…

    Apreciază

  3. olgastratulat Says:

    am şi eu un blog, dar mai mult din cauza că profu a cerut. nu mă reprezintă deloc…

    Apreciază

  4. pulbermax Says:

    Draga Olga, salut jurnalistii balteni, caci din partile alea ma trag si eu, doar ca am facut studiile la Chisinau. Il salut pe Vitalie Cazacu, caci am scris niste stiri si pentru Deca-Press si salut fetelor de la SP… Cam aici si se termina orizontul cunostintelor mele despre presa si jurnalistii capitalei de nord. 🙂

    Daca pot servi in calitate de punct de reper (daramite etalon) sint bucuros, ma face sa cred ca stiu cite ceva si nu degeaba am finisat jurnalismul…
    Cu blogul e mai simplu, si la noi multi l-au facut la cererea profului, dar l0au uitat imediat dupa ce au finisat cursul. 😛

    Apreciază

Lasă un răspuns

