Se caută un pix… (foaie este)

Astăzi am primit un e-mail, adică mai bine-zis o înștiințare despre postarea unui nou comunicat pe www.comunicate.md. Straniu, l-am citit (deobicei le șterg imediat după ce văd despre ce este vorba), dar în acest caz, dacă tot prin e-mail mi-a venit doar o parte din comunicat, am decis să deschid site-ul să-l văd integral. Iată și textul integral:

„Concurs al inscripţiilor pentru Monumentul Cărţii

Chisinau, 10 August 2010 — Academia de Ştiinţe a Moldovei anunţă un concurs în vederea selectării celor mai inspirate şi potrivite cugetări, aforisme, citate şi/sau versuri din opere naţionale şi universale pentru a fi incizate pe cele două pagini deschise ale Monumentului Cărţii.

La concurs pot participa toţi iubitorii de carte şi frumos, care conştientizează rolul fundamental al cărţii în evoluţia omenirii. Propunerile sunt aşteptate pe parcursul lunii august prin poşta electronică: socio-uman@asm.md, nica_ala@yahoo.fr sau pe adresa: bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt, nr. 1, Chişinău.

Primul Monument al Cărţii din Republica Moldova a fost inaugurat la 11 iunie 2010 în faţa Bibliotecii Ştiinţifice Centrale „Andrei Lupan” din Chişinău. Autorul sculpturii este designerul Ion COJOCARU.

Monumente ale cărţii au fost inaugurate anterior în Germania, Rusia, SUA, Turcia, Cehia ş.a.”

Nimic ieșit din comun, dacă nu luăm în considerare că este pentru prima dată cînd AȘM sau o altă oarecare instituție de Stat cere sfatul/ajutprul/implicarea cetățenilor (afară de alegeri și ajutor în cazul inundațiilor). Și totuși m-a prins…

Oare de ce imediat cum am înțeles care-i faza, m-am gîndit la Nietzsche, Cioran și Mircea Eliade?

Bine, de ce Mircea Eliade știu. Pentru că tocmai am citit un roman de-al lui (unul care m-a marcat profund) și tot vara aceasta (ceva mai devreme) i-am citit Romanul adolescentului miop. Ce-i drept nu l-aș putea înghesui pe întregul Eliade în două pagini de monument. Nici măcar nu cred că aș găsi o frază care să-l caracterizeze și să fie (arhi)cunoscută tuturor.

Dar m-am gîndit la Nietzsche. Nu, nu la supraomul lui, nu la Zarathustra, ci simplu: „Dumnezeu a murit, iar dacă Dumnezeu a murit, atunci este permis totul”. De ce tocmai în țara asta a murit Dumnezeu… De ce ni se permite totul…

Dar m-am gîndit și la Cioran. Poate prin analogie, el fiind prieten cu Eliade. Sau printr-o altă analogie similară spuselor lui Nietzsche. Nuștiu, dar m-am gîndit la „Cine n-a murit tînăr, merită să moară”. Cam sinistru ce-i drept, dar azi pe astea le-aș scrie. Iar dac-aș fi mai vesel aș scrie Pe-un picior de plai, Pe-o gură de rai…, Limba de stat a Republicii Moldova este limba moldovenească, funcționînd pe baza grafiei latine… și Dumnezeu a zis: Să fie lumină! și, lumină a fost…, dar asta o sciru azi, cînd sînt practic distrus/obosit/deprimat, iar cînd voi fi cu-adevărat vesel, nu e exclus să scriu altceva.

Astăzi însă, fiind dezgustat de toate/distrus/obosit/deprimat, nu mă îndoiesc că pe cele două pagini de carte vor apărea citate oficiale de tipul Verde pentru Moldova și Războiul politic trebuie oprit sau altceva cu aceiași tentă și foarte bine camuflat (vorba ceea: Cînd ȚARA are nevoie de oameni – își zice PATRIE!), iar restul celor necesare, le vor scrie gopnicii, cu cretă, marker sau baloncik

Dar tu ce-ai scrie pe monumentul cărții tale??? 

P.S.: Vor fi acceptate toate varinatele care, evident, nu depășesc limita decenței și au vre-o legătură cu cărțile, cu excepția: Cartea e mama cunoștințelor, Cine știe carte – are  patru ochi și altele de genul ăsta…

Etichete: , , , , ,

4 răspunsuri to “Se caută un pix… (foaie este)”

  1. Se caută un pix… (foaie este) - Ziarul toateBlogurile.ro Says:

    […] Se caută un pix… (foaie este) Tue Aug 10, 2010 18:59 pm Astăzi am primit un e-mail, adică mai bine-zis o înștiințare despre postarea unui nou comunicat pe http://www.comunicate.md. Straniu, l-am citit (deobicei le șterg imediat după ce văd despre ce este vorba), dar în acest caz, dacă tot prin e-mail mi-a venit doar o parte din comunicat, am decis să deschid site-ul să-l văd integral. Iată și textul […] […]

    Apreciază

  2. Cristina Says:

    ‎” Nu eşti tu cel care să judeci călătoria altui suflet. Tu trebuie să hotărăşti Cine Eşti TU, nu cine a fost celălalt sau nu a reuşit să fie.” /Neale Donald Walsch – „Coversatii cu Dumnezeu”/ -> asta as scrie..

    M-am descurcat cu click-urile 🙂

    P.S. Asta nu e declaratie de razboi, e mesaj de pace, in care cred ca ne regasim ambii 🙂 Succes!

    Apreciază

  3. pulbermax Says:

    Ms pentru citatul rupestru. Imi place si mie.

    Felicitari in legatura cu click-urile 🙂 Si welcome pe blogul meu.

    PS: Pacea a fost acceptata! Sorry pt cuvintele urite din adresa-mi…

    Apreciază

  4. Cristina Says:

    Buna dimineata!
    Una din intelepciunile toltece spune : „Nu considera nimic ca fiind personal”. Eu asa am facut. Asa ca nu e cazul pentru scuze 🙂 Imi pare rau ca te-am scos din pepeni (intentionat pe alocuri 🙂
    Inserez citatul, pentru ca banuiesc ca iti va placea:
    „Orice s-ar petrece în jurul dumneavoastra, nu
    considerati caeste ceva personal. Folosind un
    exemplu anterior, dacaeu vad pe cineva pe strada si
    îi spun: „Esti un prost”, farasa-l cunosc, asta nu
    înseamnaca este ceva în neregulacu el, ci cu mine.
    Daca el va lua cuvintele mele în serios, atunci
    probabil ca va crede ca este într-adevar un prost.
    Poate ca va gândi: „Cum de stie? O fi un clarvazator,
    sau chiar poate vedea toata lumea cât de prost
    sunt?”
    O zi extraordinara iti doresc!

    Apreciază

Lasă un răspuns

