AIE şi PCRM la o oră de română. Tema: sloganul meu electoral!

Matematică superioară, nu alta, vedem astăzi la Chişinău. Timp de zece zile (4-14 octombrie) în cursa electorală petru alegerile din 28 noiembrie 2010, s-au înscris 14 partide politice. În aceste zece zile, au intrat în joc şi toate cele cinci partide politice din Parlamentul legislaturii a XIX-a. Deci, „28:14” şi „10:5”, putem spune că campania electorală este (ca şi cum) pe jumătate realizată.

Dar nu despre matematică vreau să vorbesc astăzi. Trecem la limba română, iar aici lucrurile stau mai prost…

–         PD, la tablă! Ei, dragul meu Mariancic, ai pregătit Sloganul electoral pentru alegerile din 28 noiembrie?

–         …

–          Rău Mariancic, rău. Doi în lista electorală, şi 2 în catalog…

–         Următorul, să se prezinte în faţa clasei.., PL.

–         „Schimbarea pînă la capăt! Dreptate, Libertate, Bunăstare!”

–         Da măi Mihăiţă, a treia oară aceiaşi piesă. Schimbare, schimbare, schimbare. Oare faptul că v-am ales pe voi la guvernare, nu a reprezentat o „schimbare”. Nu mai vrem măi Mihăiţă noi schimbare, deja vrem stabilitate.

Şi eu care am pus atîta nădejde în tine măi Mihăiţă. Mă aşteptam să zici şi tu: „Batem cuiul în sicriul comunismului” sau altceva. Vezi să nu păţeşti şi tu ca ciobanul cel glumeţ din povestea populară, care striga „Lupul!”, iar atunci cînd lupul a venit într-adevăr, oamenii n-au mai sărit să-l ajute…

–         Acum soarele. Hai Serafimcic, mai cu inimă…

–         „Noi ne facem datoria. Mergem înainte!”

–         Măi Serafimaş, măi, ştii doar cît de mult ţin eu la tine. Ştii că doar din cauza mea eşti pentru în clasa a patra. Într-a-ntîia te-a ajutat „Alianţa Braghiş”, într-a doua – „Moldova Democrată”. După asta, un an singur l-ai trecut. Acum datorită „AIE” mai eşti, şi ne mai spui de mersul înainte? Mă duci cu gîndul la ceea ce spuneau nostalgicii ex-sovietici, cînd ziceau că merg înainte, pentru că înainte a fost mai bine!

Nu-ţi mai fă datoria, că actul guvernării nu este o datorie darămite obligaţie, măi Serafimaş. Ea reprezintă voinţa poporului, iar continuitatea, dacă asta ai vrut a spune, este inevitabilă, cu sau fără voi. Chiar dacă eşti 10 în listă, nu te-ai prezentat tu de zece.

–         Moldova alege Victoria!

–         Da, Vladimir Nicolaevici, văd că te-ai pregătit bine pentru ora de astăzi. Nici măcar n-am reuşit să te chem. Şi Victoria asupra cui, măi Vovca?

–         Asupra Alianţei pentru Integrarea Europeană!

–         Bravo bre. Vezi că mie, ca persoană în vîrstă, care-am trecut prin foame şi sete, Victoria voastră mi s-a asociat cu cea asupra fascismului. Şi nu-i rău…

Pe voi, ca partid beligerant, care-aţi boicotat referendumul şi şedinţele parlamentului, vă prinde foarte bine. Doar că mi se pare că iar Marcuşa ţi-a pregătit temele…

–         Şi ultimul, dar nu cel din urmă, PLDM. Hai Vlăduţ, hai mamă! Nu ezita, oricum nu scapi.

–         Moldova fără sărăcie! Acesta este sloganul echipei noastre pentru campania electorală din 28 noiembrie!

–         Ei bine, măi Vlăduţ, şi cum îţi închipui tu Moldova fără sărăcie? Moldova e cea mai săracă ţară din Europa, tu ai uitat de asta?

–         N-am uitat, doamnă profesoară, dar noi o să mai împrumutăm, o să găsim cum.

–         Iar cu împrumuturi măi Vlăduţ. Deja mai bine a zis, nepotul lui Mihăiţă-al nostru, din grupa mică: „Am scos Chişinăul din rahat, mai candidez pentr-un mandat!”. Aşa a zis… Unde mai pui că nu-i chiar bine ca un partid liberal să-şi elaboreze slogane pur sociale. Sloganul trebuie să reprezinte expresia concisă a unei voinţe politice. Mai trebuie să fie repetat şi asociat imediat, să prindă… Dar mesajul vostru – nu prinde. Plus că nu a fost nici unul operaţional pe perioada guvernului Filat. Sînt dezamăgită Vlăduţ, şi e păcat…

–         Notele sînt următoarele: PD, pentru că nu s-a pregătit primeşte 2. La fel 2, pentru că m-a dezamăgit, primeşte PLDM. Pentru pregătire insuficientă şi mai puţin inspirată, cîte un 3 sănătos primesc PL şi AMN. PCRM a luat 10, chiar dacă sînt convinsă că tema a pregătit-o Tkaciuk. Da voi AIE, nu bociţi, că 2 cu 2 plus 3 cu 3 în total tot 10 face. Că doar împreună sînteţi, nu?

Noroc şi sănătate vouă, iar la ora viitoare să fiţi mai pregătiţi. Aici ora a luat sfîrşit. Toate bune.

Etichete: , , , , , , , , , ,

2 răspunsuri to “AIE şi PCRM la o oră de română. Tema: sloganul meu electoral!”

  1. om Says:

    cam rosu,,,,comunist si partinitor…

    Apreciază

  2. pulbermax Says:

    Vezi tu Caterina, ca e-ntr-un stil zeflemitor. Nu l-am pus la categoria pamflet, ca nu e.., dar oricum n-am prezentat o situatie reala…

    Cit tine de slogane si conotatiile lor, sint asa cum le vad eu. Mai mult chiar, am impartit aceste ginduri si cu politologul Viorel Ciubotaru, iar unele chiar ii apartin in exclusivitate.

    Apreciază

Lasă un răspuns

