Să fim mai buni în 2011…

În aceste clipe, cînd pînă la un nou an, 2011, au mai rămas ore numărate, a venit timpul să recapitulăm, calculăm (măsurăm, înţelegem), precum şi să concluzionăm reuşitele şi greşelile comise în 2010 şi să punctăm aşteptările de la 2011.

Anul 2010 a fost un an greu, un an plin de principii şi valori. Un an în care liderii politici s-au văzut preşedinţi într-un sistem încă Parlamentar, iar alegătorii au crezut sondajelor şi s-au bizuit pe vecinii care trebuiau să meargă referendum. 2010 a fost anul în care toţi am călcat prin străchini, un an în care chiar şi formarea celei mai aşteptate alianţe politice, s-a transformat în acţiune de PR, fiind tărăgănată pînă atunci cînd a putut fi deservită în calitate de cadou de Crăciun.

Totodată 2010 a fost anul cînd ne-am simţit mai liberi şi descătuşaţi. Anul în care ne-am  învăţat a fi mai buni, mai generoşi, şi (poate din păcate) mai iertători. Anul pe care unii l-au început ca „liberali” şi-l termină ca „vînătorul cîinelui de pază” (mă refer la supărarea lui Ghimpu pe ProTV pentru reflectarea „Decorării a cîteva licee din Capitală” şi pe PublikaTV – pentru reflectarea „Banchetului de la Condriţa”).

A fost anul pe care (îmi imaginez eu) îl vom termina cu frazele „Dragii mei, hai să vă zic aşa…”

Sper că 2011, anul în care „democraţia Republicii Moldova” va ajunge la majoratul Occidental, va fi altfel: pentru unii mai norocos, pentru alţii mai darnic, pentru unii mai calm, iar pentru ceilalţi mai ager. Anul în care vom avea salarii mai mari şi concedii mai de durată. Va fi anul în care fiecare îşi va putea realiza visele. Sperăm să fie anul concilierii.

Personal nu-mi doresc multe. Vreau ca 2011 să fie indulgent, să-mi ofere un cer mai puţin noros de-asupra capului, şi anul în care să-mi găsesc rostul în viaţă. Tuturor celorlalţi, precum şi celor care se autoidentifică drept duşmanii mei, le doresc aceleaşi lucruri simple: să fie sprinteni ca iepurii şi să cadă mereu în picioare, ca pisica.

Atîtea fiind spuse îmi iau rămas bun de la un an, şi zic „fii mai  îndurător cu noi” – 2011. Ne revedem, reauzim, recitim deja într-o nouă zi, într-un nou an, într-o nouă lume şi viaţă.

Etichete: ,

2 răspunsuri to “Să fim mai buni în 2011…”

  1. ileanapirgaru Says:

    La multi ani, Max!
    Asa sa fie!

    Apreciază

  2. pulbermax Says:

    Merci Lenuto. Fie cum zici! 🙂
    Si tie la multi ani!!!

    Apreciază

Lasă un răspuns

