De fapt, despre offline-ul cu Valentina Buliga

Azi Comisia Electoală Centrală i-a dat Partidului Democrat din Moldova și, implicit, candidatului acestui partid la funcția de Primar al capitalei, termen de trei zile pentru a prezenta datele cu privire la cheltuielile făcute pentru procurarea scutecelor cadonate într-o maternitate din Chișinău. Fiind mai inițiat în temă, i-am zis Președintelui CEC, Iurie Ciocan, că ieri la offline-ul cu bloggerii, Valentina Buliga a zis că „n-are CEC-ul ce să-i numere banii din salariul ei și al soțului ei”. Ciocan a zis că s-ar putea ca într-adevăr banii să fi fost alocați din bugetul familial al cuplului Buliga, ori (acum) problema este în „ne-prezentarea” informațiilor, nu în proveniența surselor.

În orice caz, pînă sîmbătă (atunci cînd expiră termenul stabilit de CEC) vom avea un rezultat. Eu însă i-ași sugera Valentinei Buliga să țină limba după dinți, asta pentru că o faptă tăcută (nespusă), nu este o faptă mințită. Iată doar o parte din știrea PublikaTV din 28 aprilie cu referire la acest eveniment: „Buliga şi-a motivat acţiunea prin faptul că la 27 aprilie s-au inventat pentru prima dată scutecele, şi pentru că ieri s-a lansat în campanie şi nu a avut timp, a hotărât ca astăzi să-şi realizeze “ideea nastruşnică“”. Cred că e destul de clar. Era deja în campanie, iar orice cadou oferit în campania electorală, care nu este produs special pentru campanie, nu este achitat din fondul electoral și nu are însemnele partidului, sînt culpabile, și pot atrage după sine răspunderea cuvenită.

Tot în acest context, trebuie să spun că am mîncat ieri la offline-ul cu Valentina Buliga. Da, anume am mîncat (plus băut vin, deși mai mult iubesc berea). Altceva nu am luat nimic, mai ales bun. N-are și asta-i tot. Aici mă refer la șanse, carizmă, comportament politic etc.

Consultanții de campanie o poziționează ca pe o mamă „protectoare și apărătoare de rele”, însă cu „mîină de fier”, cum spune și ea în spotul ei electoral, însă pentru poziționare nu sînt suficiente doar declarațiile și „hrana” care a fost destulă la offline. Copiii trebuiesc ascultați cu răbdare și înțelegere, ori atunci cînd i-am zis că avantajul ei este că nu are testicule, iar despre surplusul de „testicule și testosteron” în această campanie, am vorbit detaliat aici, mamă-mea s-a făcut foc și pară și nici nu mi-a dat voie să-i adresez întrebarea pînă la capăt. Țin să menționez că odată ce i-am zis că „testiculele politicienilor ne fac bătăi mari de cap în această campanie”, afirmația mea a fost mai degrabă un compliment. Dacă un compliment, un pic pipărat (de care sînt destule în politică) a supărat-o într-atît, înseamnă că Consultanții Partidului mai au de muncit mult peste limitele campaniei.

Legislația Statelor Unite ale Americii spune că orice american, care are o anumită vîrstă și a trăit permanent pe teritoriul SUA, poate candida la funcția de Președinte al Statelor Unite. Însă, în aceleași State Unite, o lege nescrisă spune că pentru a deveni Președinte al SUA, trebuie să fii alb și să ai testicule. Așa e legea, mulți Președinți femei a avut SUA? După o respectare tacită timp de 200 de ani a cutumei, Barak Obama a rupt tiparele. Așa o poate (teoretic) face și Valentina Buliga. Anume la un așa răspuns și mă așteptam. Însă am zis că n-are, inclusiv spiritul de improvizare sau instinctul conservării energiei negative în anunmite situații tensionate.

Bine, n-o să-mi învăț mama ce și cum trebuie să facă, că nu-nvață oul pe găină, însă mă bucur sincer că nu trece cursa Chișinăului și se întoarce la sistemul de pensionare (despre care noi tineri fiind am ascultat ieri destul de mult) după aceste alegeri, pentru că, ieri m-am convins, dacă trecea Buliga la Primărie avea să fiu copilul nimănui.

Îi mulțumesc, pe această cale, mamei mele adevărate pentru faptul că m-a născut, crescut, mi-a dat toate cele necesare să devin cine sînt și să mă realizez în viață. Dacă am ofensat-o cu ceva și pe Margaret Thatcher al Muncii, Klara Zetkin al Protecției Sociale și Angela Merkel al Familiei îmi cer iertare și de la ea. Sper să nu ajung prea degrabă la sistemul de pensionare

Etichete: , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

