O adresă de skype pentru a vorbi cu președintele

18 noiembrie 2011 Nici un candidat înscris în cursă.
16 decembrie 2011 Un candidat înscris, dar neales.
15 ianuarie 2012 Doi posibili candidați, alegeri anulate.
15-18 februarie 2012 Data alegerilor amînată de cîteva ori, ziua de naștere   a lui Igor Dodon, alte lucruri importante.
16 martie 2012 ????, candidat anonim.

În sfîrșit, după cam patru luni de chin și trudă, la data de 16 martie curent deputații în Parlamentul Republicii Moldova, ar putea desemna Președintele deputaților în Parlamentul Republicii Moldova.

Anume așa, „desemna” și „Președintele deputaților în Parlamentul Republicii Moldova”. În Moldova președintele nu se mai alege de prin 2009, iar aici nu mă refer la rezultatul final, ci la însăși modalitate. În mod normal, atunci cînd aleg, eu cetățeanul Republicii Moldova am la dispoziție cel puțin două opțiuni: A sau B, „pastila roșie” sau „pastila albastră”, la universitate sau „la Italia”.

Președintele în Moldova însă se „desemnează” (ca-n cele mai bune timpuri sovietice), sau cel puțin ar trebui să se „desemneze” cu votul a cel puțin 61 de deputați în Parlamentul Republicii Moldova. Așa înțelege democrația, actuala Alianță pentru Integrare Europeană. Așa (pe semne) o-nțelege și Partidul Socialiștilor din Republica Moldova, care va vota doar un candidat care va întruni nu mai puțin de 58 de mandate (deci, mai mult decît majoritatea simplă a deputaților).

Și dacă cu asta ne-am cam deprins, nu știu cum vor accepta moldovenii președintele desemnat (doar) de deputații în Parlament. Al cui va fi președintele ales la data de 16 martie 2012? Al deputaților bine-nțeles. Că doar n-o fi al „cetățenilor Republicii Moldova”, cînd cetățenii idee n-au cine-i.

Și dacă Mihai Ghimpu, cu un ambasador și un reprezentant permanent la ONU, ambii cu reședință în SUA, nu cunoștea și nu avea de unde să afle cine este Veronica Bacalu; atunci populația Republicii Moldova cam cu cine-ar putea lua legătura pentru a se informa despre președintele care urmează să-i reprezinte.

Moldovenii parcă pricep la „skype”, că-l folosim des atunci cînd mai schimbăm o vorbă cu părinții și rudele de prin Rusia, Italia, Spania și Portugalia. Domnilor deputați, dați-ne o adresă să putem și noi lua legătura cu acel/cea ce urmează să ne fie Președinte. Tot din prostia voastră am ajuns să nu-l avem timp de trei ani de zile. Dacă nu ne convine mai așteptăm noi un an-doi, că nu chiar arde.

Aveți grijă domnilor deputați, să nu ne pomenim în situația în care va trebui să ne dezicem de președintele vostru de rînd cu toată Alianța voastră. E ruga poporului, nu e a mea.

Al vostru cetățean de rînd, Maxim Pulber

Update: la doar o oră de la publicarea acestui articol, printr-o diversiune de presă UnIon a anunțat că candidatul ar fi Victor Pușcaș. El mie, nu-mi place/convine și faptul că a refuzat ceasul elvețian al comuniștilor nu mă-ncălzește. Cu aportul lui CC a anulat rezultatele alegerilor din 16 decembrie 2011, la fel cum cu aportul lui Dumitru Pulbere a fost demis – deci, e în cîrdășie cu actuala guvernare.

Cînd o să am mulți bani o să-mi fac și eu un site de diversiuni de presă. www.DoiIoni o să se numească.

Etichete: , , , , , ,

5 răspunsuri to “O adresă de skype pentru a vorbi cu președintele”

  1. mariamaria777 Says:

    cf spaidarmen eu sunt mami si fratele meu david vrea sa fie prieten cu tine si sa i dai niste puteri daca vorbesti romaneste si panza sa i dai si pe heri si panza dela tine

    Apreciază

  2. mariamaria777 Says:

    cf

    Apreciază

  3. mariamaria777 Says:

    vi pela noi avrm si erinti

    Apreciază

  4. mariamaria777 Says:

    sa veli ce micuta e mami mea si alu david zi cv

    Apreciază

  5. mariamaria777 Says:

    cf spaidarmen

    Apreciază

Lasă un răspuns

