Răspuns de la ministrul Recean: „S-a corectat”

Pus pe rele, vroiam să-mi încep postarea prin „El chiar există…”, dar am abandonat ideea.

Ieri am făcut o postare despre colega mea Victoria Ocară, un polițist X, și doi potențiali vinovați, reținuți cu bănuiala de agresiune asupra primilor doi. Tot acolo, mă întrebam și prin ce se deosebește agresarea unui jurnalist, față de agresarea unui polițist, în contextul în care bănuitul de agresarea jurnalistei risca pedeapsă maximă de cinci ani de pușcărie (în cazul în care intranța îl va găsi vinovat de comiterea agresiunii), iar agresorul polițistului risca maxim trei ani de închisoare. Mai pe scurt, vedeți și singuri despre ce era vorba …aici…

Aceiași întrebare i-am adresat-o și noului ministru de Interne, Dorin Recean, iar pentru a fi cert (sau cel puțin în speranța) că el va vedea mesajul și nedumeririle mele, l-am tag-uit și pe facebook. Am fost surprins să văd în boxa cu mesaje și unul lăsat de ministrul Recean. Mi-a mulțumit și mi-a zis că „S-a corectat”:

„Astăzi, s-a dispus urmărirea penală pe lit. „b” al.2 art.287 „pe faptul acţiunilor intenţionate care încalcă grosolan ordinea publică, însoţite de aplicarea violenţei…..”. Aceasta-i suplimentar la cauza anterioară. Vrem să construim un sistem şi mizăm pe contribuţia fiecăruia. Şi în continuare, vă rog mult să ne atenţionaţi asupra eventualelor probleme. Cu respect! Dorin”

O să citesc din lege ca să nu dau loc interpretărilor: „ Articolul 287. Huliganismul” / „(1) Huliganismul, adică acţiunile intenţionate care încalcă grosolan ordinea publică, însoţite de aplicarea violenţei asupra persoanelor sau de ameninţarea cu aplicarea unei asemenea violenţe, de opunerea de rezistenţă violentă reprezentanţilor autorităţilor sau altor persoane care curmă actele huliganice, precum şi acţiunile care, prin conţinutul lor, se deosebesc printr-un cinism sau obrăznicie deosebită,” / „(2) Aceeaşi acţiune săvîrşită:” / „b) de două sau mai multe persoane se pedepseşte cu amendă în mărime de la 400 la 1.000 unităţi convenţionale sau cu închisoare de pînă la 5 ani.”

Sincer să fiu, acum cînd „agresarea unui jurnalist”, nu se deosebește cu nimic față de „agresarea unui polițist” (ambii riscînd pedepse maxime de pînă la cinci ani) nu mă simt prea bine, nici mulțămit. Mă chinuie gîndul că fără mine, agresorul polițistului – posibilă jertfă a jocurilor politice și „berii gratis” oferită cu generozitate de adevătații vinovați – putea scăpa mai ușor.

Un lucru mă mulțumește. „El chiar există”, e din domeniul TIC și utilizează facebook-ul inclusiv ca metodă de a fi la curent cu pulsul opiniei publice.  Poate că asta nu e de ajuns pentru a reforma sistemul și a aduce încrederea societății, dar e cel puțin un pas înainte pentru a fi mai aproape de oameni. Felicitări, domnule ministru.

PS: Domnule Ministru, nu căutați țapi ispășitori pentru a demonstra că poliția lucrează. Vinovații sînt cunoscuți. Sînt capii ambelor tabere, atît de stînga, cît și de dreapta baricadei.

Etichete: , , , , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

