Matinal despre lecturi și un nou an de studii

Revenirea elevilor și studenților în spațiul public urban, mi-a șters orice speranță de a mai citi de dimineață…

Astăzi începe un nou an școlar, ceea ce am și simțit din primele ore ale dimineții în microbuzele pline cu tineri. Nu am văzut nicio formă școlărească. Absolut nici una. În schimb întreg maxi-taxi-ul era plin de modă, eprimat prin îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii, coafură, machiaj, manichiură. M-a mirat și faptul că, deși o droaie de pasageri părea a fi încă de vîrstă școlară, nu am văzut nicio floare pe care să i-o cadoneze ofere în dar profesorilor (*Merci Corina pentru rectificare).

Eu am obișnuința de a citi în maxi-taxi. Nu pentru că așa aș fi mai sexy, ci pentru că timpul petrecut în transportul public urban este practic unicul timp liber pe care-l mai am. La muncă stau toată ziua la calculator, dar nu am cînd citi, iar seara după muncă, fiind obosit, nu prea citesc pentru că prefer un film. Respectiv, citesc dimineața cîteva pagini, și mai citesc seara încă cîteva pagini. Astfel că, cele cîteva pagini necesare a fi lecturate zilnic, le îndeplinesc din contul acelei ore (o oră și ceva) petrecute în transportul public.

Așa am citit trei-patru cărți, atunci cînd mă documentam pentru teza de masterat. Tot așa am citit ultimele patru volume: „Idiotul” de Dostoievski (două volume), „100 de Idei geniale în Relații Publice” din colecția Adevărul (pierdere de timp) și „Un om Sfîrșit” de Giovanni Papini (pe care-l citesc acum), eroul căruia de mic prefera cărțile în defavoare jocurilor. Droaia de tineri pe care i-am văzut în dimineața de astăzi (și cu care cred să mă mai întîlnesc) privea pasiv pe fereastră. Nici măcar muzică nu asculta, ca să nu mai zic de o carte (tipărite sau electronică) pe care să o deschidă. Și asta în condițiile în care mergeau spre un an de noi cunoștințe.

Nu vreau să țin predici. Vreau pur și simplu să spun că generația care privește absent tabloul prin geam, merge spre nicăieri. Citiți oameni buni, cel puțin în noul an școlar. Așa, timpul petrecut în microbuzul de dimineață, poate fi mult mai interesant decît este peisajul Chișinăului matinal.

PS: cel mai bine se citește atunci cînd ai loc pe scaune și pe tronsoanele de drum proaspăt reparate cum ar fi strada Muncești, partea deja reparată a străzii Columna și Mihai Viteazul. 🙂

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , ,

2 răspunsuri to “Matinal despre lecturi și un nou an de studii”

  1. Cori Says:

    Nu există „a cadona”.

    Apreciază

  2. pulbermax Says:

    Corina, merci mult pentru rectificare. Am corectat.

    Apreciază

Lasă un răspuns

