Iată ce știe facebook despre mine. Dar depsre tine?

Mă numesc Maxim Pulber (pulbermax), am 23.94 ani (adică am trăit pe lumea asta 23 ani, 11 luni și 7 zile) și locuiesc într-un oraș cu 647 513 locuitori, iar pînă la următoarea mea zi de naștere au mai rămas 23 de zile.

Nu prezint aceste date în speranța dea-i aminti cuiva să cumpere cadouri pentru ziua în care voi împlini 24 de ani. Nici eu nu cunoșteam atît de exact cîte luni și zile am trăit pînă acum pe lîngă cei 23 ani deja împliniți. Le știe, în schimb facebook, iar eu le-am aflat prin intermediul aplicației pusă la dispoziție de Wolfram Alpha (un motor de căutare care, mai nou, caută și informațiile de pe rețeaua de socializare).

Wolfram Alpha este foarte simplu în utilizare. Trebuie doar să-i permiți accesul printr-un „app” pe facebook, să-ți creezi un cont pe site-ul lor și să introduci o parolă, ulterior, accesul este posibil și de pe contul de facebook. Iată ce am aflat eu prin intermediul facebook report:

Pe facebook sînt din ce în ce mai activ, ceea ce prietena mea numește „dependent”. Cel mai des, 47.1%, plasez link-uri, după care status-uri – 38,0% și de cele mai puține ori plasez poze – 14,9% din totalul celor 928 de activități făcute începînd cu 1 ianuarie 2011.

Pe facebook sînt cel mai activ de luni pînă vineri între orele 9.00 și 18.00, adică exact atunci cînd sînt la serviciu (Rog insistent să nu-i arătați această informație șefului meu). O singură scăpare am, dacă totuși șeful vede informația. Ce-a mai activă zi e vinerea (atunci cînd toată lumea-i „sineaia”), cea mai activă oră – ora 17, iar cel mai activ timp – vinerea la 17, adică cînd de lucru e mai puțin. Așa e presa.

Începînd cu data de 29 ianuarie 2011, am postat 1150 de status-uri la care am acumulat 2220 de like-uri (cam cîte 2.17 like la fiecare post) și am acumulat 2519 comentarii (2.19 comentarii per post).

Deși o mică paranteză arată că au fost excluse „a, and, for etc.”, motorul perceput în engleză a luat prepozițiile din română drept cuvinte postate. Astfel, probabil normal pentru orice limbă limbă, cel mai des am utilizat prepozițiile „de”, „la”, „și”, „în”, „cu”, „pe” etc., dar totuși se mai nuanțează și cîte-un „mai”, „care”, „pentru”, „moldova”, „despre”, „poate”, „facebook”, „dodon”, „publika”, „chișinău”.

Cea mai comentată postare a fost poza cu președintele Nicolae Timofti, la care am acumulat un număr de 43 comentarii. Cele mai multe comentarii însă, le-am primit de la „Oaspetele Capitalei” (253 la număr), adică prietenul meu Semion Carajia, după care merge colega mea de serviciu Nataly Sleptov (97), prietena mea Lena Cotuna (81), prietenul meu Vlad Vadim (75) și colegul de breaslă Mihai Roadedeal (49).

Am tocmai 52.8% din prieteni femei și numai 47.2% bărbați. Conform statutului afișat, cei mai mulți prieteni ai mei sînt căsătoriți (mă miră asta, pentru că eu încă nu-s) – 47.0%, după care merg cei „singuri” și cei „în relație” – ambele categorii cîte 22.8%.

Cel mai tînăr din prietenii mei de facebook are 14 ani și este „Comisia Electorală Centrală”, după care „Relax Tur” – 15 ani. Dintre oameni cea mai mică este Maria-Gabriela Grigoraș (care habar n-am cine-i) în vîrstă de 16 ani. Între cei mai în vîrstă, sînt prietenii mei sînt Tudor Iovu, Nicolae Negru și Mihai Guzun – tustrei cîte 63 de ani. Asta fără a lua în calcul „frienzii” mei Alina Radu (82 ani) și Natalia Ciubarov (95 ani) care, cred eu, trebuie să-și modifice setările.

Cei mai mulți prieteni ai mei au numele Alexandru (17), Ion (16), Irina (16), Vitalie (14) și Andrei (12) – salutări tuturor, iar numele de familie Munteanu (6 prieteni), Ciobanu (4), Cazacu (3), Popescu (3) și chiar „Moldova” (3).

Cei mai mulți prieteni comuni (mutual friends) îi am cu Maia Visterniceanu (423), Eugen Luchianiuc (385), Valentina Ursu (384),  Cristina Vicol (383), Doru Petruți (379), Vladimir Botnaru (376), Cornelia Cozonac (374), Veaceslav Aftene (370), Tudor Darie (368), Vasile Costiuc (367) etc., adică cam toți cei din presă, blogging și spațiu public.

Cam astea am aflat eu despre activitatea mea pe facebook, prietenii mei de acolo, conexiunile dintre noi și toate celelalte prezentate mai sus. Nu sînt psiholog, dar cred că în baza celor descoperite se poate face un bun portret al utilizatorului, adică ceea ce-l interesează, cine-i sînt prietenii și tot așa. Vorva ceea, „Spune-mi cine-ți sînt prietenii și-ți voi spune cine ești”.

Apropo: eu am aflat despre această „jucărică” de la bloggerița de peste Prut, Sabina Cornovac, care, la rîndul ei, a aflat de la altcineva. Din gură-n gură, adică, sau „world-of-mouth” – principiul suprem al Social Media.

Jucați-vă și voi! E captivant.

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

