Despre jurnalism şi mere

sau Gala „10 jurnalişti ai anului 2012”

Nu mă apuc de analizat cine şi cît de meritat şi-a luat merele la gala „10 jurnalişti ai anului 2012”. Ceea ce vreau să spun este că evenimentul a fost organizat prost, mult mai prost decît acum un an. Am impresia că dansurile şi dansatorii i-am mai văzut, exact un an în urmă şi exact pe aceiaşi scenă.

Anul trecut am depus „dosar de participare”, iar după eveniment am scris tot ceea ce m-a nemulţumit, făcînd totodată o analiză despre numărul candidaţlori pentru fiecare categorie în parte, dar şi premii luate (vorba ceea VEZI AICI). Anul ăsta nici măcar n-am încercat. Bine-am făcut, jurnalism online oricum n-a apărut în „.md”.

Iată deci premiile (categoriile nu le ştiu pentru că nimeni nu le-a zis, la fel cum nici nominalizările şi nici cîţi candidaţi au fost pentru fiecare din ele):

1. Galina Munteanu, TV7;

2. Alecu Reniţă, revista „Natura”;

3. Natalia Porubin, Centrul de Investigaţii Jurnalistice;

4. Irina Maţenco, „Экономическое Обозрение”;

5. Ion Preaşcă, „Adevărul Moldova”;

6. Vitalie Dogaru, PublikaTV;

7. Olga Grosul, „kommersant.md”;

8. Elena Robu, ProTV;

9. Tudor Iaşenco, „Cuvîntul” (Rezina);

10. Victor Moşneaga, „Ziarul de Gardă”.

Premii speciale:

Speranţa anului – Alla Ceapai, radio „Europa Liberă”;

Debutul anului – Igor Guzun, „ştiripozitive.eu”;

Dezvăluiri documentare – Igor Caşu şi Mihai Taşcă, rubrica „Arhivele comunismului”, „Adevărul Moldova”;

Premiu pentru excelenţă – Ion Druţă.

***

Mă abţin de la orice comentariu, cu o singură excepţie. „Ion Druţă – premiu pentru excelenţă”. WTF? Cine-i Druţă (blogger, editorialist, analist politic)?! Unde-i? Are el nevoie la Moscova de acest premiu „special”?! Îl va vedea vreo dată?! S-au terminat oamenii care-ar merita premii pentru excelenţă?

Editorialistul Constantin Tănase (după ce toată seara a fost nevoit să se deranjeze pentru că prezentatorii (Marcel Spatari  şi Dorina Gherganov) nu ştiau pe cine-ar mai putea chema în scenă pentru a înmîna premiile, decît pe Petru Macovei care era la mijloc în acelaşi rînd cu Tănase) s-a ridicat din scaun şi-a părăsit festivitatea imediat cum a auzit numele celui care va lua premiul special „pentru excelenţă”.

Mă aştept la un ediatorial (bună dimineaţa) foarte acerb de la maestru pentru această gală. Şi o să-i dau dreptate. Pentru că evenimentul s-a discreditat cu totul, începînd de la prezentatori, scenariu, nominalizări şi oprindu-ne la transparenţa (lipsa ei) deciziei asupra celor mai buni „10 jurnalişti ai anului”.

Mă bucur totuşi că n-am candidat.

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

