520 şi… pentru împlinirea unui vis

Se zice că moldovenii nu sînt uniţi, iar cînd unul încearcă să urce deasupra altora, ceilalţi îl trag la fund. Astăzi sînt aproape de a contrazice această afirmaţie.

Peste 520 de persoane şi pagini, toate reale şi active, m-au susţinut pînă la moment în concursul „Eu şi bicicleta mea” organizat de compania „Daac-Velo Sport” pe reţeaua de socializare facebook.

Chiar dacă acum sînt primul, iar concursul încă nu s-a încheiat şi mai am nevoie de like-uri, mi se pare relevantă această cifră (520) deoarece premiul principal în concurs este o bicicletă „Giant Revel 4”, în preţ de 5200 de lei. E ca şi cum fiecare din voi, „frienzi” sau „frienzii frienzilor mei”, mi-aţi fi donat direct din faţa calculatorului cîte zece lei, pentru o bicicletă la care visam deja de doi ani, dar tot nu aveam sursele necesare să o cumpăr.

Nu exagerez deloc. Nu zic că neapărat Giant, dar gîndul la procurarea unei biciclete mi-a apărut în vara anului 2011, cînd aşteptam, fără succes, un microbuz pe ruta 154 pentru a ajunge la serviciu. În acea dimineaţă drumurile erau închise pentru că o oarecare delegaţie oficială se deplasa dinspre Aeroportul Internaţional Chişinău spre centrul capitalei. Aşteptînd, prin faţa mea a trecut un ciclist, căruia nu i-am dat prea mare atenţie. După ce delegaţia a trecut au venit şi microbuzele, arhipline din cauza dereglării graficului. Am încăput, într-un picior, abia în a patra (microbuezele de pe ruta 154 merg cam la 10-15 minute distanţă), iar cînd am coborît, am văzut acelaşi biciclist (care-l văzusem mai înainte), parcîndu-şi „unitatea de transport” chiar în faţa mea.

Forma fizică, sănătatea, independenţa de ambuteiaje şi economisirea a şase lei zilnic, au fost cele ce m-au determinat definitiv să vreau să devin şi eu ciclist (dorinţă pînă la moment neîndeplinită). Asta m-a făcut să observ zilnic şi alţi ciclişti pe străzile Chişinăului (de unde?, pentru că înainte credeam că ei lipsesc cu desăvîrşire) şi să mă interesez de unde pot procura şi eu o bicicletă. Aşa am ajuns la „Daac Velo Sport” şi tot aşa am dat un like la pagina lor de facebook, Daac Velo.

Apropo, puteţi să le daţi şi voi cîte unul, pentru că au doar vreo 400 acum.

Cînd am văzut că se organizează concurs în care primul cîştigă o bicicletă, al doilea cască de protecţie şi mănuşi, iar al treilea doar casca, n-am stat prea mult pe gînduri. Mi-am amintit de poza, veche de vreo 5 ani, în care stau pe „bicla” mea din copilărie care i-am dat-o unui copil vecin, am aplicat şi hai la rugat prietenii să voteze. Chestia cu „pune te rog like” e agasantă, dar dorinţa de a fi primul a depăşit-o. Judecaţi singuri. În primul rînd, acum nu am o bicicletă, astfel, la ce mi-ar prinde casca de protecţie şi/sau mănuşile, în cazul în care aş fi al doilea sau al treilea. Într-al doilea rînd, însăşi în descrierea de pe site a modelului am găsit scris „Revel 4 – bicicleta perfectă pentru un pilot începător”.

Deputaţi în Parlament şi miniştri în exerciţiu (Valeriu Munteanu, Alexandr Petkov, Ion Ceban, Oleg Efrim şi Vitalie Marinuţa), primari şi consilieri locali (Alexandru Ambros, Oleg Cernei, Sandu Grecu şi Victor Gurău), politicieni şi funcţionari de diferit nivel (Corneliu Gurin, Andrei Volentir, Vadim Moţarschi, Corneliu Mihalache, Ion Bodrug şi alţii), colegi jurnalişti şi comunicatori în diverse instituţii (deja nu mai dau nume, pentru că sînt foarte mulţi), analişti politici şi bloggeri, interpreţi şi scriitori (da, da, Valentin Boghean şi Emilian Galaicu-Păun, tot mi-au dat like-ul), prieteni, simpli cunoscuţi şi prietenii prietenilor mei.

Unora le-am spus că like-ul nu costă nimic (pentru ei), dar pentru mine înseamnă mult, pe alţii i-am convins spunîndu-le că „colecţionez like-urile oamenilor celebri şi aş fi recunsocător să-l am şi pe-al Dvs. în colecţia mea”, iar altora le-am zis despre cum „împreună contribuim la prosperarea Chişinăului ecologic”. Aşa am ajuns la „520 şi…” şi tot aşa putem ajunge la şi mai mult.

Dacă încă nu te-ai alăturat nouă, like prietene! (pentru asta, click aici), pentru că facebook-ul este o clacă mare „azi tu mie, iar mîine – eu ţie”! Mai ştii cînd şi pentru ce-ţi va trebui un like colectiv?!

Voi încă mai credeţi că moldovenii nu sînt uniţi?! Pur şi simplu nu prea are cine-o face. Dar mă opresc aici, pentru că risc să intru în cîmp politic.

Etichete: , , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

