O aventură de 100 km distanţă

O sută de kilometri de drum de Moldova, mai bun şi mai rău, de deal şi vale, au rămas în urma mea pe parcursul ultimelor aproape două săptămîni. În aceste două săptămîni, aproape n-am urcat în troleibuz (o singură dată, dus-întors) şi n-am urcat deloc în maxi-taxi. Toate astea au devenit posibile cu bicicleta mea Giant, pe care am cîştigat-o graţie vouă, celor care m-aţi votat în concursul Daac Velo Sport.

Intenţionam să scriu mai demult despre isprăvile mele de ciclist, dar în afară de emoţii (care nu vor putea fi transmise prin blog), nu ştiu ce puteam scrie. Aşa că am zis să scriu atunci cînd voi ajunge la 100 km distanţă parcursă. Încerc.

Experienţă urbană

pistă cicliştiEi bine, e prima mea experineţă de „şofer” şi, se pare, mă descurc bine. Slavă domnului, chiar şi fără a avea permis de conducere, „şofez” bine şi n-am avut nici un incident rutier. Decît o dată, cînd n-am reuşit să trec pe banda din mijloc pentru a face la stînga şi deci, a trebuit să merg înainte. Oricum eram la plimbare şi-mi era indiferent unde merg.

Bucureşti streetInterminabilele cozi de maşini (ambuteiaje) de pe strada Bucureşti, nu mai sînt o problemă. La piaţă după varză, la emisiune la Publika sau la o bază alimentară de pe strada Munceşti, la fel. Apropo, prin parcul „Valea Morilor” la Publika am ajuns în 17 minute (cu două opriri pentru a face poze), în timp ce cu maxi-taxi (124) de obicei aveam nevoie de circa jumătate de oră.

Valea MorilorRecordul de viteză – 44,7 km/h (iată la ce-i bun ciclocomputerul) – a fost atins la vale, pe strada Kiev. Puteam să ridic mai mult, dar a trebuit să frînez din cauza unui troleibuz defect ce staţiona pe marginea carosabilului.

La prima etapă a cupei Giant la Mountian-Bike, organizat la 28 aprilie în parcul din sectorul Rîşcani al capitalei, m-am aventurat să fac un cerc de probă pentru începători. O căzătură zdravănă în umăr (aproape peste cap) mi-a tăiat din elan, astfel că am fost acolo ca simplu spectator.

Comparativ cu ziua de 18 aprilie, cînd mi-am luat bicicleta, cînd mă întorceam de la Giant MTB-Cup 2013, dealul de pe bulevardul Grigore Vieru – str. Bănulescu-Bodoni, mi-a părut mai puţin înalt. Tot aşa, alte dealuri devin mult mai plate odată ce numărul kilometrilor parcurşi creşte.

Planuri de viitor

Mai întîi vreau să ajung pe două roţi pînă la Aeroportul Internaţional Chişinău (13 km de deal şi vale într-o singură direcţie).

Am discutat deja cu prietenii o posibilă vizită la Căpriana pe biciclete şi urmează doar să stabilim participanţii şi ziua plecării.

Sper să pot participa la ediţia din acest an a Velo-Horei (doar să particip, nu să şi cîştig 🙂 ).

După ce voi parcurge un număr suficient de kilometri (cel puţin 500 km), am în plan să efectuez o călătorie pînă acasă în comuna Lipnic, raionul Ocniţa, la peste 250 km distanţă de Chişinău. Deocamdată însă e prea devreme să mă aventurez.

Pe 19 mai, cînd homofobii din Chişinău vor alerga prin centrul Chişinăului după sodomiţi, eu voi fi la cea de-a doua etapă a cupei Giant la Mountain-Bike, care urmează să aibă loc printre copacii din parcul Valea Morilor. Deocamdată poze de la prima etapă:

28042013618 28042013621 28042013622 28042013629 28042013630 28042013632

pe măsură d

Etichete: , , , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

