„Katiuşele” din inima demnitarilor…

Motto: „Parcă-s nişte Katiuşe, îndreptate direct în inimă”
(Mihai Ghimpu)

La ultima sa conferinţă de presă susţinută marţi, 4 iunie 2013, liderul liberal Mihai Ghimpu a comparat microfoanele instituţiilor media prezente cu nişte „Katiuşe” îndreptate „direct în inimă”. Nu mă gîndisem anterior la similitudinile dintre „arma” jurnaliştilor şi armele/muniţiile adevărate, dar comparaţia acestuia mi-a amintit de o altă vorbă, spusă cu o zi mai înainte de un alt liberal, şi anume Ministrul Apărării, Vitalie Marinuţa (bine, liberal reformator).

La data de 3 iunie Ministerul Apărării a organizat „Cupa Presei-2013” – eveniment în care reprezentanţii mass-media s-au întrecut la aruncarea grenadei (la precizie), asamblarea şi dezasamblarea unui pistol-mitralieră „AK-74” (la viteză), dar şi trageri în ţintă din acelaşi Kalaşnikov modelul anului 1974. Prezent la eveniment, Vitalie Marinuţa a spus ceva ce se rezumă la ideea că „am văzut rezultatele voastre şi mă bucur că ne lăsaţi pe noi militarii să ne facem meseria, iar voi v-o faceţi pe a voastră” (nu aveam reportofonul cu mine, pentru a vă da un citat precis).

Păi eu care am luat doar 7 puncte la precizia aruncării grenadei (din 30 posibile), care am dezasamblat arma în 26 de secunde şi am asamblat-o la loc într-un minut şi care nu am luat nici un punct la trageri (din 2×10 cartuşe trase), chiar mă bucur că sînt lăsat să-mi fac meseria aşezat în faţa unui calculator. Aşa că domnule Ghimpu, vreţi Dumneavoastră ori nu, dar Katiuşele mele vor fi mereu îndreptate spre inima, capul sau aşii din mînecile sacoului Dvs şi altor demnitari. Bucuraţi-vă, cel puţin, că nu-s Katiuşe reale. Ar fi un dezastru.

*****

Despre eveniment:

  • Am fost prezent ca blogger (pentru că acum sînt şomer) şi n-am luat nici un loc, ceea ce nu m-a întristat deloc, pentru că scopul meu era să altul;
  • Mi-am petrecut ziua (o parte din ea) la aer curat, într-un loc departe de gălăgia şi mizeria urbană;
  • Am avut o rară ocazie să-mi revăd colegii de breaslă, foşti colegi de grupă, oameni cu care am stat în acelaşi cămin 6 USM, şi să discut cu ei într-o altă atmosferă decît conferinţele de presă;
  • Pentru mine a fost practic un offline cu ministrul Apărării, Vitalie Marinuţa, după reînvestirea în funcţie (apropo, primul eveniment public pe linie ministerială după reînvestire);
  • Şi nu nu în ultimul rînd, am mîncat un superb ospăţ ostăşesc, însoţit de un vin roşu foarte gustos. Nu cred că am mai mîncat vreo dată o zeamă de peşte la fel de gustoasă.03062013716

*****

Merci Ministerului, colegilor din Serviciul Relaţii Publice al Ministerului şi personal ministrului Vitalie Marinuţa, pentru această zi.

În acelaşi context, sugerez organizarea unui eveniment similar destinat (doar) bloggerilor. Asta pentru că mă chinuie întrebarea: soldaţii de la straja ţării, îşi vopsesc buzele şi poartă corji de harbuz pe cap tot timpul sau doar vara? (poza se anexează).03062013717

Pînă atunci, votaţi Partidul „Cască-n cap”! „Partidul „Cască-n cap” – Votat!”Casca-n cap

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

