În general, despre Olimpiada din Sochi (20:14)

Mi s-a reproşat recent că „nu-s activ” pe blog şi că ăsta ar fi motivul pentru care nu sînt invitat la offline-uri sau alte evenimente bloggereşti. Eu într-adevăr în ultima vreme postez cam rar şi fac conştient asta. Motive sînt mai multe.

În primul rînd, pentru că nu vreau să-mi petrec timpul în acelaşi bazin cu sumedenia de autori plătiţi de partide şi, prin urmare, foarte prolifici. Bloggingul nu e job, iar cititorilor ar trebui să le fie indiferent dacă scrii rar sau des. Contează ce scrii, nu?!

Doi. Pentru că eu îmi scriu textele, nu le vomit. Voma ţine de fiziologie. Dacă organizmul nu acceptă ceva, îl vomită. Nu stai prea mult pe gînduri dacă să o faci sau nu.

Trei. De obicei nu-mi prea place să scriu într-un text (coerent) despre mai multe scubiecte. Textul trebuie să aibă un fir logic, o dezvoltare a unui subiect.

Patru. Pentru că, de obicei, atunci cînd scriu pe blog – scriu mult. Cînd am de scris despre ce cred eu despre o frază a unui politician, un eveniment, sau văd ceva fain, dar care nu-mi aparţine – o fac pe facebook. Cînd scriu pe blog şi mai şi gîndesc ce scriu (vezi punctul doi) – asta durează.

Azi fac o excepţie parţial de la cam toate motivele mele de-a scrie pe blog. Am scris doar de dragul postării la 20:14.

*****

Văd o serie de reacţii (inclusiv preluări în presa autohtonă) despre cum sportivii şi jurnaliştii acreditaţi la Oliampiada din Sochi se amuză de starea de lucruri de-acolo: prize în pat, veceuri duble, lipsa apei calde, lipsa odăilor rezervate din timp etc. Am văzut chiar şi-o poză despre ce poţi face în veceu şi ce nu.

E din cauza că occidentalii văd lucrurile în sine, iar ruşii pot fi înţeleşi decît ca „spirit”. A spus-o încă în 1866 scriitorul Feodor Tiutcev:

Умом Россию не понять,
Аршином общим не измерить:
У ней особенная стать —
В Россию можно только верить.

Ştiţi probabil şi diferenţa dintre ce spun americanii atunci cînd intră într-o odaie şi nu găsesc pe nimeni. „Nobody!” Ruşii zic „Ни души!”, adică „Nici (un) suflet!”

La noi um credeţi că stau lucrurile?! Exact la fel!

Dovada. Poza din veceul din Pizza Celentano (strada Puşkin cu Mitropolit Varlaam), făcută acum aproape un an, dar pentru care n-am găsit prilej să o postez nicăieri.

Veceu

Etichete: , , , , , ,

Lasă un răspuns

